WEKO3
アイテム
教育と公益 : 日本における喪失と回復
https://koeki.repo.nii.ac.jp/records/11
https://koeki.repo.nii.ac.jp/records/119e935322-c540-4f93-af24-aa2834596442
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-11-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 教育と公益 : 日本における喪失と回復 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
三原, 容子
× 三原, 容子 |
|||||
著者別名 | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 10 | |||||
姓名 | Mihara, Yoko | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 日本の公教育は、身分、貧困、障害による不就学をなくす方向で発達してきた。今日ではすべての子どもたちが義務教育を保障されている。そのためにかえって、進路選択は本人の努力次第とされる傾向にあるが、公教育には学力差縮小効果とともに社会階層再生産機能があり、不利な立場の子どもたちが下へ追い込まれ、また教育「自由化」により不平等が拡大し公共性が損なわれる危険性がある。今後、違いを活かした学習や不利な立場の子に手厚い教育が必要となろう。 Public education in Japan made progress in the course of getting rid of the discrimination of cast, poverty and disability. Today all children are guaranteed education. This brings that the degree of achievement is responsible for their effort. As public education has class-reproducing function, handicapped children are tending to go lower and lower. And 'liberalization' of education in recent days has risk of losing public aspect. Learning making the most of each child's individuality and more careful education for handicapped children will be necessary. | |||||
書誌情報 |
東北公益文科大学総合研究論集 : forum21 号 1, p. 67-89, 発行日 2001-04-08 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11549961 | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | キョウイク ト コウエキ ニホン ニオケル ソウシツ ト カイフク | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 東北公益文科大学 | |||||
出版者(ヨミ) | ||||||
値 | トウホク コウエキ ブンカ ダイガク | |||||
別言語の出版者 | ||||||
値 | Tohoku University of Community Service and Science | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 論文(Article) | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 2 |